onsdag, november 12, 2014

känner hur det bränner inom mig.

bam bam bam. full power on hela dagen. bestämda steg, maskinen tillbaka som dundrar sönder allt mellan öronen. ett lugn men med en beslutsamhet som säger passa dig.
tjopp tjopp.
ställ dig i vägen och jag utdelar ett dräpande slag och kliver över dig för att aldrig blicka bakåt.
tjopp tjopp.

sen.
sen kom tröttheten som en käftsmäll, batteriet kört i botten och bara möjligt att ladda till 5% med rödlök, avocado, lagradjävlaost och te.

på liv eller död. allt eller inget.
funderar på vad jag ska göra sen. efter fredag.
ny kula.
jag som tänkte chilla. men det var innan allt det här. innan i fredags. innan jag började måla upp scenarion som spindelnätskartor ovanför huvudet. när bönor bara var bönor och när allt var som det aldrig blir igen. innan jag faktiskt insåg vad jag skulle vara beredd att göra. vad jag faktiskt övervägde. alla de där valen finns fortfarande...utom ett.

hästens år. förändring. jo jag tackar.

12 november. ändå en fin dag. kärlek visas på olika sätt.
actions speak louder than words men ibland är orden allt man har.

och sen allt det där mystiska.
universum är fan i gungning.

Inga kommentarer: