onsdag, mars 11, 2015

tankeställaren.

Finner mig själv här igen, i röran i mitt stökiga rum som alltid bortprioriteras. Toapappret är slut, frukosten var komplett och solen skiner. Mitt boklån är försent igen, jag undrar vad jag är skyldig...
Vill klicka hem slipons och låtsas att solen värmer mer än den egentligen gör. hitta ett vindstilla hörn och känna hur det bränner inom mig.

zanzibar. var jag där nyss? huden vittnar om något sådant och africafe får minnen att välla upp. så nyss och ändå så avlägset.

att ett år snart har gått är utöver vad jag kan greppa. jag släpper det och tumlar runt i allt. tar ett djupt andetag av damm och syre och släpper ut långsamt.

det blev mer att fundera på än jag hade trott, fast egentligen är det inte alls nåt att fundera på. men de ligger kvar orörda, endast sedda. som om jag tror att nånting bryts om jag förbrukar dem.

drömmen virvlar upp och blandas med nuet. känner mig levande i pauserna.

Inga kommentarer: