torsdag, april 02, 2015

wait for it. och sen ger man sitt allt.

vi som är som vi är. som en skog i en vas, som en kärleksrevolt.
vi börjar våga, hon och jag.
vi som hade något annat , vi spritter loss och sticker ut en arm ur allt som försöker binda och forma oss. när västkustvinden kyler mellan fingrarna och den stora handflatan sluter sig runt mig, där är jag hemma just nu.
formar orden ur känslan och såg mig själv tappa fästet och glida tillbaka i det där gamla.
bitchslap, skak, skak, ta dig tillbaka för fan.

längtar till shortstider. glömmer shortsen och får svettas in public i tights med hål där låren möts och nöts. äsch. borde nog ta på mig byxor nu. ställa tillbaka mättade orkidéer i fönstret och dra igen blixtlåset. möta pojkarna på gatan och .
fira påsk!

nu drar vi söderut med tung bas, skön vibb och trettiosex ekologiska ägg.

Inga kommentarer: