onsdag, oktober 28, 2015

bara här.

äntligen saktar allting in, hösten är här, vintertiden påbörjad, och jag får mer space i mitt schema. det var längesen, verkligen.
märker med ens hur det påverkar mig och ger mig spelrum. i alla små hål som bildas skapas nya möjligheter och lugnet lägger sig. kreativiteten kommer krypande och jag unnar mig två bikram och känner effekten genast. lugnet, känslan, rörligheten i kroppen, sinnet.
möter mörkret och friskheten i luften och längtar efter vintern.
kommer hem till ett matosdoftande hem och tänder ljus.
äter en skål med bra grejer, kallt. minns det där, upplever det. hur trots den fysiska ansträngningen blir hungrig på ett annat sätt. mer smygigt, mer mättbart. svårt att förklara. det känns lättare att fylla på med bra och lagom mycket mat.
sprayar magnesium. dricker magnesium. tänder fler ljus och kryper ned.
det är tyst. det är stilla. jag gillar det. önskar nästan att det snöade. att desmond var här och vi kunde gå ut och göra små små avtryck i snön.

namaste.

Inga kommentarer: