torsdag, november 05, 2015

Bakom och framför.

Att börja dagen med bikram, praise praise! Mitt i svetten o värmen kommer en längtan efter snö. Ljuset från gula gatulampor när flingor singlar ned genom mörkret. Det finns en charm i allt, i kontrasterna.
Kylan som känns lite svagt genom kläderna när man lägger sig ned för att göra en ängel.
Praise praise.
I år ska jag hänga stjärnor i fönstren, det var längesen sist. Jag brydde mig. Minns hur vi fördömde det för ett år sedan. Allt är annorlunda nu. Vi reser tillsammans, hon och jag på ett sätt, han och jag på ett annat.
Det blev inte alls som man kunde tro, det blev bättre!
Värmen från hans rygg mot mitt ben är viktig för överlevnaden, vem hade kunnat tro det?
Långsam andhämtning, skymmande ljus. Brus som sipprar in och kaffe som gör uppror i magen.
Allt sker av en anledning.
Fridfullt känns det.
Det är såhär det ska vara.
Nuet är precis det enda som finns.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: