tisdag, december 27, 2016

pepparkakor.

har huset för mig själv för en stund. ska meditera snart, ska bara skriva lite först. ska bara, ska bara...
man behöver komma hit och känna på atmosfären, vara här, för att förstå vad vi gör här hela dagarna. att tiden faktiskt finns på samma sätt som den aldrig riktigt finns.
Någon sa att tiden går väldigt fort här, men jag håller inte med. Det förvånar mig mest att den ens existerar, och att allting löper parallellt och fortsätter rulla på i resten av världen, hemma i göteborg. Jag har ändrat tidsinställningen på datorn nu faktiskt, innan har den stått på svensk tid, gjorde det hela förra vistelsen. Tyckte det var lite mysigt, att veta vad klockan var hos er utan att behöva tänka. Man tänker ju så mycket ändå.... men nu var det dags. Anamma nuet. här.
Vi har en nyuppsatt gungställning i trädgården, men här finns inga barn. Två personer kan hänga där o dingla, eller köra lite fly high-yoga.
Poolen är lång och går att simma bra i. fram o tillbaka, fram o tillbaka. det är havsvatten i den. skönt.
Det börjar bli dags att sammanfatta det gångna året, men här och nu börjar det bli dags att släppa ned scobys i sött te och påbörja en kombuchasats och sen sätta sig till rätta på en kudde och blunda innan myggen börjar bli sugna.
jag får skriva fler ord en annan gång.
so long!

Inga kommentarer: