söndag, januari 08, 2017

jaha ett nytt år.

det far omkring. det är som att man verkligen har acklimatiserats och kommit till ro här nu, och då dyker andra vindar upp. känner igen. vissa är välkomna, andra är utmanande.
det nya året medför nästan automatiskt någon slags tillbakablick på det föregående, brukade punkta ned viktiga händelser, skriva dagbok. gör inte längre. finner allt mindre behov av att göra det på det där sättet men skriver gör jag ändå. till henne. och i mitt inre.
skrivit ned ett mål inför detta året och oftast brukar sånt lösa sig. ibland måste jag bara piska mig själv lite för att komma igång med saker. typiskt kapha, när jag nu nördat in mig och börjat beta av den rätt långa boklistan som jag skrev ned under yogautbildningen. läst om ayurveda och biologi och är nu inne på mer yogabaserat material. det är så gött att ha mycket tid till sånt. och att varva med nöjesläsning.
mata sinnet med gobitar.

folk är i krokarna, på besök. bekanta.
vissa är spretiga och impulsiva, drar mig i motsatt riktning.

blev avbruten och avbryter därför. tappade tråden.
tar upp en annan, men den är inte för alla.

Inga kommentarer: