söndag, mars 26, 2006

Från begravning till gasque


Det känns som att helgen har varit ganska lång, men ändå har man inte hunnit med att slappa på det sätt man brukar. Det är iofs ganska skönt med lite förändring ibland.
For till Karlskrona i torsdags (examinationen gick bra, *bockar av alla pedagogikpoäng*). Det första tåg bytet var i sthlm och vad gör jag?! Jo, jag hoppar på fel tåg. Tjena dumskalle! Upptäckte det ganska snabbt så det gick att korrigera snabbt med ett stopp i Flemingsberg...puh. Tur att jag inte hoppade på ett tåg till Norrland!
Efter det gick det iaf bra. Skumt att va i KK på vintern och bo på hotell. (Sköna sängar på park inn)
Begravningen var i fredags. Det började i kyrkan och sedan bars kistan ut för att sänkas ned. Hemskt att se alla så sorgsna!:-( Vi fick en liten bukett som vi kastade ner i graven. Han fick ligga bredvid farmors föräldrar, under ett träd. Såg fint ut, om man nu kan säga så. Sedan var det kaffe o lite sånt...pappa höll ett fint tal....
När vi kom tillbaka till graven sedan var den fylld och täckt med alla vackra blommor...ett sista farväl.
Ja...vissa ganska nära släktingar man inte träffat på år. Lite tissel å tassel. Hotellfrukost (I like).
Sedan 6h bil till v-ås. Hälsa snabbt på fido och sätta sig på tåget. Satt med en städerska(?) med röda fötter. Hon bjöd mig på banan:-) Tog alltså emot mat från en främling, men blev inte förgiftad(!!)
Direkt till förfesten hos Mia...byta om, byta om! Sen vare gasque på ÖG. Tog låååååång tid innan man fick mat, tur att vi fick ett överlevnadskit! Sen blev det dans och sånt....kul att gå ut, men inget speciellt hände vad jag vet. Skvallret kanske inte har nått mig än;-) Mindre skönt var att cykla hem i bara strumpbyxor. Tur att jag inte visste om att det var -9.8 grader.(Det såg jag först när jag kom hem) Bra att jag köpte en kebab att trösta mej med.
Mindre bra att vi förlorade en timmes sömn i natt. Bra att det blir ljusare. Jag var på yoga utbildning, promenerade, sov.
Imorgon börjar medicin kursen.
(om fotot e från begravningen eller gasquen får ni lista ut själva)

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror den är från gasquen... har jag rätt? =)