tisdag, mars 28, 2006

Grey Dawn

Man blir inte direkt uppmuntrad av att titta ut genom fönstret idag. Det är grått, dimmigt och duggregnar lite smått titt som tätt. Blä! Det positiva är väl att det ändå är plusgrader och att regnet hjälper till att smälta all is och snö. Hoppas på soliga dagar så att det torkar upp sen också, det är ju vattenpölsfloder! Ser ut som en lerpöl efter att ha cyklat hit o dit.
Nu har medicinkursen börjat och vi har fått nya basgrupper. Det känns helt OK, fast det verkar finnas en ny, lite dryg person. Vi får se hur det fortlöper, om mina aningar bekräftas eller inte... Nu är det patientfall och utgångspunkter percis som i vår första kurs. Träffade Anita idag och hon har precis börjat pedagogiken, det kan man bara känna sorg över!
Annars har det väl inte hänt nåt av värde. Igår åt jag sushi med erika, var på yoga pass (fan vilken skillnad det är att köra pass o gå på pass...phew!), kollade på americanidol:-) Idag har jag alltså smutsat ner mej, haft pass, varit i skolan, och jag ska äta, ha pass igen...duscha(!), äta, läsa, sova....typ. Väldigt intressant. Imorgon har vi föreläsning 8.15....jisses. Nu skaver min lins! arghhhh

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, det ar verkligen svart att sta emot.

har i new york ar det 15 grader varmt och solsken. bara for att gora dig lite avundsjuk. =)

Anonym sa...

...men det ska tydligen bli kallt tills slutet pa veckan. typiskt da helgen kommer och man faktiskt ar ledig. sitter pa morgan igen och har ingenting att gora och ute skiner solen. suger ratt hart.