söndag, mars 19, 2006

Seg söndag kväll...

...och man känner pressen att fixa matlåda till imorgon. Trots nyinköpta matlådekokboken har jag inte åstadkommit något. suck. orka. Tog iaf fram lite köttfärs ur frysen, eloge till mig?
Dagarna, veckorna rullar på, det går egentligen ganska snabbt. Det mest häpnadsväckande just nu är väl att det är plusgrader och att det faktiskt har regnat i helgen(!) (jo, de e seeekert). Är våren på intåg? Hm..nej nu sa Fugan att temperaturen har krupit under nollstrecket igen. Ahopp...
Men i alla fall.
Helgen har varit bra. Lite träning och besök:-) Christine kom hit igår em. Trots vår gemensamma beslutsångest fick vi arslet ur och promenerade bort till Yukikos och kalasade på deras utsökta sushi. (Struten var oväntat positiv smaksensation). Åter besultsångest...ska man ta 9 eller 12 bitar? Miso soppa? Gröt te? Det blev 9 bitar och grönt te för min del. I samma sekund som jag satte tänderna i struten ångrade jag att jag inte tog 12 bitar, men sen...när magsäcken började fyllas på ända upp mot fundus;-) kändes det ändå helt ok. Skönt att promenixa hem och sen gick vi t ica och köpte magnum och wasabinötter...kom hem lagom för att se carola vinna finalen.
Idag tog vi oss ner på stan. Fick ont i ryggen av gående i osköna skor(?), åt på donken och sa adjö till fräknen.
Återhämtade mig hemma i tv-soffan (oväntat?) med en kopp kaffe(!) och en rad bra o mindra bra tv program.
Imorgon e det skola och fixa klart det sista PMet. S U C K. Sen ska jag på gyminstruktion.
Om en vecka är jag på gasque.

1 kommentar:

Anonym sa...

hejsan, hallå, nu funkar det! kramar½