måndag, april 03, 2006

Hmpff

Satt och läste om reumatism, men känner att jag måste skriva av mig lite först.
Som ni kanske vet har jag hundar i skallen och vill gäääärna ha en liten vovve. Igår mailade jag på en annons som gällde en 2årig jycke. Personen i fråga ringde mig idag när jag var i skolan så jag ringde upp när jag kom hem. Det jag fick veta var att personen bedriver någon typ av privat uppfördning av hundar av en viss ras, och den aktuella hunden var av en annan ras och skulle säljas för att det blev en för stor påfrestning av ständigt ha löpande tikar omkring sig (osv).
Okej.
Fick veta att hunden är snäll o trevlig, inte agressiv eller skällig, och att man har avlat på honom....typ så. Det fanns många intressenter så det var lite först till kvarn som gällde. Han föreslog att jag skulle komma idag( till Norrköping); han kunde möta mig på stationen. Jag sa att jag skulle kolla upp och återkomma.
Hm.
Luktar lite skumt. Han frågade i stort sett ingenting om mig och stressade på det hela (enligt mig). Det kändes som om jag skulle åka dit skulle jag då komma hem med en hund ikväll?
Ringde Anna för att få det hela bekräftat, vilket jag fick. Tänkte ändå att jag kan juva lite trevlig o ringa tillbaka och säga som det är (iaf delvis;)). Jag upplevde då att den här mannen (som för övrigt lät som farbror barbro) blev sned för att jag inte längre var intresserad och sa nåt om att jag kanske borde fundera lite på det här o vara säker innan jag svarar på någon annons o framtiden. Hallå eller?! Det kändes ju inte så seriöst, utan bara som att han ville att jag skulle komma snabbt så han kunde skyffla över den stackars vovven på mig. Och man måste tydligen vara säker på att man vill köpa hunden i fråga trots att man inte vet någonting om den (den är ju därför man hör av sig; för att ta reda på mer och avgöra om det är intressant eller inte)
Irriterande.
Nu när jag irriterade mig på det här kom jag på en annan sak som hände i helgen som jag också störde mig på.
Jag hade box pass och en bit in i passet när jag stänger av musiken ropar en tjej till. Jag frågar vad hon vill och då säger hon nåt i stil med " nu har du spelat samma musik i en kvart, har du inget annat eller?".
Nej det har jag inte. Den musik är en typ aerobic skiva som heter thai och den är ganska instrumental och enligt mig passar den till den här typen av träning. Resultatet blir att tjejen efter en stund går därifrån.
Och vad har jag att säga om detta?
Att man inte beter sig sådär. Självklart kan inte alla tycka om all musik och man har rätt att gå från ett pass man inte tycker är bra, det har jag själv gjort. MEN men kan sköta det hela på ett smidigare sätt. Man behöver inte skrika över hela salen att man tycker att musiken är dålig. Jag tvivlar på att alla skulle uppskatta om jag drog på schlagerhits eller vad hon nu skulle föredra. Suck....
Så vad säger ni? Är det bara så att jag tar åt mig alldeles för mycket eller har jag rätt? Klart jag har rätt;-) Nu ska jag sätta mig vid boken igen och se om det går bättre. Kankse äta en kiwi.

1 kommentar:

Anonym sa...

tror inte att han var en seriös hund uppfödare. stackars hund, men den kanske inte var så snäll och trevlig som han sa. vanligvis så brukar de ta reda en massa om så hunden får ett bra hem osv. förstår att du blev irriterad, det skulle jag också blivit, men vilken jerk! kramar!