lördag, juni 03, 2006

I denna ljuva sommartid


Sommarlovet inleds ännu ett år.

Sommarlov betyder frihetskänsla, men ändå trygghet.

Sommarlov betyder att man har någonting att komma tillbaka till när hösten börjar smyga sig på.

Det är en av anledningarna till att man kan passa på att njuta lite extra om man är en av dem som har privilegiet att få just sommarlov. Och det är jag (än så länge).

Jag minns när man var liten och alla gick finklädda och vattenkammade på led till Vallby friluftsmuseeum. Sommarsånger, lek i luften och blommor till fröken. Vad är frihet om inte sommarlov? 3långa lediga månader, som i arbetslivet byts ut mot futtiga 4 veckor. Jag längtar inte!

Jag har hittat hem till Västerås och sitter nu här och rullar tummarna istället. Jag bara väntar. Idag har jag haft huvudvärk sen jag klev upp, men jag planerar att trolla bort den under natten. Planen är att röja upp som fan i mitt gamla rum så att jag kan stå ut med att bo där i sommar. Har liksom inte riktigt rensat där sen jag flyttade för 1,5 år sedan *oops* Kan det vara en lämplig söndagssyssla?
Ikväll verkar d inte hända mycket, men det gör inget. Kanske ska gå och lägga mig? Fast magen skriker efter mat igen. Är den omättlig? Måste ha en jäkla förbränning, men det är väl bra.

Inga kommentarer: