torsdag, juni 08, 2006


Ja, imorgon tar 87:orna studenten...fem år sedan man sprang ut från Rudbecks trappor i salig lycka. Hade nästan glömt bort det; nu är jag så gammal att jag inte längre känner någon som tar studenten. Fast jag blev lite påmind när jag var nere på stan och såg extra-paket (tuggummit) springandes på gatorna. Vilka tider det var...
Jag vet, jag är sjukt sentimental, men så kommer det nog alltid att vara. Vad dryg jag kommer bli när jag blir gammal "när jag var ung..." *haha*
Med undantag för i måndags (då höll jag på att av tristess) har det varit en bra vecka. Såg Da Vinci Koden med Henke. Sen tog jag med mig Åsa på träningsläger i Uppsala...trevlish. Jag körde mina sista klasser för terminen där, tråkigt. Var faktiskt inte alls så sugen på att åka tillbaka till Västerås igen, men nu är jag här i alla fall, i mitt gamla flickrum.
Idag har jag kilat runt på stan och kollat läget, men hållt ganska bra i mina små slantar.
Nästa vecka är det vattendraget och hundhemkomst!! Manne kommer hem imorn och fotbollsVM börjar. Jag är inte överdrivet exhalterad (syftar tilll sistnämnda).

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det sjukt att det var 5 år sen som vi tog studenten. Jag stog minsann där på Rudbecks skolgård igår och tittade på studenterna (min lillebror var en av dem som sprang ut). Och det kändes helt galet. Kan meddela att dom i år har fixat hela utklädnadsshowen på Dvd. Studenten blir man verkligen sjukt nostalgisk av...

Hoppas att allt är bra med dig i din del av gurkstaden! :)