tisdag, augusti 01, 2006

08

Ja, nu var det ett tag sedan man skrev så det är väl dags. Är hemma igen efter lite farande och august har börjat. Bara det gör att man får lite ångest trots att det är veckor av ledighet kvar. Det finns saker jag ser fram emot mer än hösten och tanken på att den rivstartar med 10v praktik. Undrar lite hur jag ska få det att gå ihop...långa dagar på praktik(?), köra pass på Sats, fixa extramatte/dagis åt Desmond. Fast det ordnar sig väl säkert. Det mest deprimerande e ju tanken på höst och vinter. Har iaf fått en stor och fin flätad cykelkorg som rymmer Desmonds väska galant, men måste fixa eller byta ut Uppsalacykeln innan det blir kallt annars kommer jag npg skjuta mig själv ute på Uppsalas gator i vinter(och det vore ju inget hit).

Nåväl.
Vi har haft det skönt nere på Senoren och i Hölle. Lata, varma dagar fyllda med sol och bad. Jordgubbar, långa promenader, skön sömn, havsbris, glass, sand mellan tårna-vad mer kan man begära? jag längtar tillbaka till Höllviken. Mamma ska dit i helgen och det känns lockande att följa med. Sista dagen där var så underbart skön. Vi låg nere vid vattnet och sanden var vit och varm. Himlen var klarblå, det fläktade lagom och några meter framför låg havet *mys*. En sväng t Sthlm blev det också, en svettig sådan. En peruk hängde ut ur avgasröret och Manne svettades och bannade eniros värdelösa vägbeskrivning och sthlms dåliga skyltning. Nu sitter jag hemma i ett tomt hus som jag städat lite efter brorsans stök. Desmond nosar ute i trädgården. Manne blev plötsligt tvungen att åka iväg till Lindesberg igen (suck). Måste handla, skriva t praktiken, öva på det ena och det andra, ska jag boka klipptid? (borde nog), ska jag boka massagetid? (vore skönt).

Inga kommentarer: