fredag, september 22, 2006

Döden mitt ibland oss.

Hey, om en månad fyller jag år. Jag vet inte längre om det är så kul att bli äldre, men jag hoppas i alla fall på paket. Man blir aldrig för gammal för paket, i alla fall inte jag:-)
Sitter här o dricker kanel te på kvällskvisten och konstaterar att änuu en vecka är avklarad. Kom undan med livet i behåll vilket är mer än man kan säga om en av de patienter jag har skött om den här veckan. En kvinna dog. Av förstoppning. Vilket öde. Hon hade en mage som om hon vore gravid och fick alla möjliga laxermedel, lavemang etc. Hjälpte inte. Hon kräktes upp kaffesumpsliknande substanser; mer eller mindre kan man säga att hon var så förstoppad att skiten kom upp ur munnen. Hemskt. Jag var inte där när hon gick bort, men det slår en i ansiktet när man får reda på en sån grej. Svårt att ta in...inte för att jag kände henne, men ändå. Så tänk vilket yrke det här är. Det är människors liv man har i sina händer. Det är ett jobb som många jag känner inte skulle klara av.
Det tål att tänka på lite.
***************************************************************************************
Nu ska jag lägga mig, imorgon ska jag ta 8.10-tåget till Sthlm och förhoppningsvis bli lite inspirerad. Sedan väntar Västerås.

Inga kommentarer: