fredag, september 29, 2006

överkörd av 5:ans buss

Egentligen skulle min väckarklocka ringa om TRE timmar. Då skulle jag vara riktigt fucked. Men som tur är så hade jag en ängel till handledare på praktiken; hon släppte mig över en timme tidigare ikväll och sa att jag inte ens behöver komma imorgon! Så gulligt:-)
På väg mot Veronica lyssnar jag på mitt IQ svar där Manne meddelar att han har fått tingsplats- i GÖTEBORG. (och där någonstans gick luften ur mig och jag föll av cykeln och blev överkörd av en buss)
Ringde Manne. Ringde Åsa. Blev kvar hos Veronica till halv ett(!!), pratade konstant. Jag har funnit en vän i Desmonds dagmatte:-D Hon gjorde mat åt mig. Gulliga människor i vardagen gör att man blir lite lyckligare. Det ska jag försöka tänka på.
Har nu pratat med Manne länge tills han typ somnade i luren. Försökte förklara för honom att alla inte tänker och vill ha allt levererat på samma sätt som han vill. Jag tror jag kom fram till slut. Hoppas. Det visar sig i framtiden.
Summan av kardemumman;
Manne ska flytta ihop med sin storasysters blivande man.
Om fem år kanske vi bor i samma del av landet,
om tio år kanske vi är gifta och bor i samma län,
när vi skaffar barn kanske vi bor på gångavstånd,
på ålderns höst kanske vi kan bo i samma trappuppgång eller nåt.
Fast det är om vi har tur förstås.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh vännen, vad jobbigt. men tänk på att du i alla fall har en man som älskar dig, då spelar det inte någon roll var man bor.

Anonym sa...

på den fronten så suger det rätt hårt. haha. jag verkar inte kunna tänka straight när det kommer till en viss person, men nu ska det aldrig hända igen. lärde mig en ordentlig läxa under veckan som gått.