tisdag, september 12, 2006

Jag lever igen, men imorgon kan jag vara död

Åh, jag har varit ledig 5 dagar i rad och det har varit hur skönt som helst. I lördags svettades jag på fryshuset i sthlm, solen sken och jag tog sedan tåget till gbg. Tre timmar och två minuter. Jag sov. Tog spårvagnen mot östra sjukhuset och hoppade av utanför huset. Kände igen rosenbuskarna. Alla var på plats och drack gott vin. Vi åt kräftor och sjöng snapsvisor (zum zum).Det var nice. Fast sen blev jag så trött att jag bara satt o lyssnade på alla röster med tuuunga ögonlock och orkade inte delta i någon konversation, knappt svara om någon fråga riktades mot mig. Då gick jag och lade mig och sov riktigt gott.
I söndags gick vi ner på stan och kikade lite. Manne köpte enn fin, dyr jacka. Vi åt på sneak fik. Åt fisksoppa som smakade speciellt. Tackade för en trevlig helg och igår kastade vi nyckeln genom brevinkastet och tog tåget till Västerås. Jag fick tid hos Vivvi och blev knådad. Hade nåt i ryggen. Vad??
Idag är jag tillbaka i Uppsala och har tränat och legat ute i solen (gött!). Manne kom på oväntat besök och nu har han tagit sin examen. Grattis.
Jag ska gå ut med des. Imorgon är det dags igen. Upp i ottan. Hujeda mig. Men skönt har det varit.

Inga kommentarer: