fredag, september 29, 2006

Kaffe=laxerande?

En ny dag är kommen.
Jag sov drygt 5h i natt.
Underbart skönt att jag fick ledigt (tack Helene).
När jag vaknade slog nyhetens obehag emot mig.
Gick en lång, skön promenad med Desmond.
Försökte fixa vick till yogan ikväll, unsuccessfully.
Åt mackor. Gjorde en stor caffe latte choklad.
Pratade med pappa. Pappa är väldigt snäll.
Nu har jag skickat efter min nya mobil:-) Den som jag nämnde för längesen. (visst blir man alltid på lite bättre humör av att shoppa?)
Nu sitter jag här och försöker acceptera.
Försöker att tänka positivt.
Men hallå!
När vi först blev tillsammans bodde vi i samma stad och gick i samma klass. Sen gick det utför. Han i Uppsala, jag i V-ås, jag i Australien, han i Hong Kong, jag i Uppsala....*gah*nu blir han i gbg i minst 2 år, jag e klar om 1,5år....
Nåväl,
planen med den här dagen är att ha det skönt hemma och vara lite nyttig också.
Därför har jag bestämt att om senast 16min ska jag börja öva på bodybalance koreografin, sen måste jag röja på mitt rum, diska, packa om jag nu ska hem ikväll.
Åker jag hem kommer jag att tvingas låtsas som att jag tycker att hela den här gbg historien är jättekul och glädjas åt planer som smids inför flytten. Det känns lite jobbigt. Tro mig, för hans skull är jag glad. Det är en jättebra merit. Men för min egen skull är det botten. Botten.

Inga kommentarer: