lördag, september 16, 2006

Spelar det roll om man e kille eller tjej?

Det är lördagkväll och resten av Uppsala är ute och röjer på dansgolven eller hänger i baren. Jag har numera ansvaret över ett annat litet liv så jag kunde inte gå ut ikväll. Hade varit kul dock. Men jag dör inte för att jag fick vara utan. Jag hade ju aldrig tänkt gå ut från början. Manne skulle ut med sina polare här...fine. Men sen ville Fio och Kenling komma hit och haka på. Eftersom Manne inte bor här får de ju bo hos mig. Också fine. Men då blev det ju plötsligt en större grej av att gå ut, och det kändes tråkigt att inte följa med. Så till slut tänkte jag att jag kanske kan följa med på förfesten och sedan åka hem. När jag sa det till min kära pojkvän sa han ja det borde väl gå bra...men någon minut senare var han inte sen att påpeka att han minsann inte följer med mig och mina tjejkompisar ut, och inte heller skulle vilja. Nej, han skulle rent ut sagt aldrig vilja gå ut med ett tjejgäng.
Nähä.
Vad bra då.
Men hade jag bott hos honom och tagit dit kompisar (gemensamma) hade jag iaf frågat om han ville följa med. Men skillnaden ligger visst i könen. För det var helt ok för Kenling att följa med helt utan förvarning för att han är kille(?) För nog känner jag de andra lika bra som han gör om inte bättre. Såklart var han också tvungen att fråga om Åsa brukar följa med Micke och hans killkompisar ut.
Resultatet blev att jag inte längre var det minsta sugen på att följa med utan bjöd över Madde istället. Alla fick som de ville? Just nu är det bara skönt att jag är här i lugn och ro istället för att rumla runt trött bland svettiga, fulla 20-somethings. Men det hela stör mig ändå. Och det är inte första gången.
Nog om det. Men ibland måste man skriva av sig lite (som bekant).
Imorgon är det VAL. På tv är det bara debatter (inte undra på eftersom de har skurit ner vårt redan ganska skrala tv utbud till ettan tvåan och fyran). Jag har inte röstat än. Jag har precis letat fram mitt röstkort. Jag är så dåligt insatt i allt vad politik heter...ska jag rösta ändå? Finns ju en risk att jag röstar på något som det senare visar sig att jag inte alls står för. Men när man bor i ett land där man har rösträtt så ska man väl utbyttja den? Jag har bara gjort några tester på nätet...ska jag basera mitt val på dem?! Imorgon är det ju dags, så snart vet vi...
Finns mkt annat att berätta, men det spar jag till en annan gång (eller så får ni aldrig veta). Jag börjar bli lite trött....

Inga kommentarer: