måndag, oktober 09, 2006

i valet och kvalet

Den lilla beslutsångesten slår till igen. Jag ska till sats, men ska jag ta bilen eller cykeln. Bilen e såklart skönast, men det är ju långt ifrån omöjligt att cykla. Alltså borde jag cykla men vill få medhåll att det är ok att ta bilen. Samma sak gäller praktiken. Jag vaknade imorse, bredvid Manne och ville inte gå upp och iväg. Resultatet? I did not. Så ska jag vara sjuk imorgon också? Think so. Men sen får det vara nog.
Fy.
Desmond verkar helt död efter dagens promenader. Hoppas han inte för sånt väsen nu när jag ska bege mig då.
Manne har varit här över helgen o lite till. Det var trevligt minsann och nu ska han snart söderut. Ja...det känns ju fortfarande, det kan man inte komma ifrån. Men men.
Egentligen har det väl inte hänt nåt spännande. Jag har börjat leta lägenhet...måste lösa min framtida boendesituation i och med att Flugan snart är en äkta sjuksyrra. Dessutom åker hon till Tanzania på torsdag. Fuskigt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heeej..
kom på att jag inte läst din blogg på evigheter och nu när man bor långt ifrån och pluggar järnet (?) så hinner man ju inte med uppdateringar. eller det gör man ju, men man kommer bara ihåg när man inte har tid. Tur att du skriver! Jag skriver uppsats, det är jobbigt. Men ska åka till Sthlm i helgen och kommer hem till V-ås en sväng på söndag. Ska du möjligtvis hem? Om, så kan vi ju fika på kvällen. Annars får vi höras snart! Heddå å kram

Maria. sa...

Martina...jag kan ju inte skriva svar i din blogg eftersom du inte har någon så jag skriver här istället o hoppas att du läser. Vore kul att ses eftersom jag aldrig hinner träffa dig när du är här, men i helgen ska jag vara kvar i uppsala och festa, tro det eller ej:)