tisdag, oktober 03, 2006

Myran på myrbergska

Min första dag på min nya praktikplats:
fika
titta på när uskorna tar upp patienter
fika
lunch
möte
fika
hemgång.
känns väldigt givande.
så undrar jag bara hur ofta man egentligen kan röka?
blev hyfsat chockad av att vissa hann med att röka 4ggr på 3h. Härligt. Det kan ju inte bli mkt jobb om man dessutom drar av alla fikapauser. Fika verkar ju nästan vara det enda man gör.
Slutsats: jag kommer att bli fet.

Fast i och med att jag fick sluta tidigare hann jag gå på funken innan mitt pass. Så har jag träningsvärk i magen av allt övande igår. Så kanske klarar jag mig från fetfällan. Mamma hade sett en riktigt fet kvinna i Skottland. Hon sa att hennes bröst stod ut en meter ifrån kroppen. Och så hade hon blått hår.
Mitt hår är ganska långt.

1 kommentar:

Anonym sa...

vet hur det är. även om jag inte fikar, små-äter jag hela tiden och särskilt mycket jobb har jag inte... kanske det är så här när det kommer till första jobbet. =)