måndag, oktober 30, 2006

Inte ens i helvetet är det mörkt och kallt...


..men det är det här! BRRRR! Jag längtar bort. Vintertid suger big time, även om jag fick sova en timme extra häromnatten. Det är ju numera becksvart före fem *gah* (jag vet, efter 24 år i landet borde man ju ha vant sig, men det gör man aldrig riktigt). Kallt är det också. Tur att jag köpte vinterjacka, men frågan är hur varm den egentligen är(?) Jag vill bara vira in mig i ett tjockt täcke och gå i ide!
Idag fick jag sluta tidigare så jag bestämde mig för att promenera t Veronica och hämta Des. Tog inte vinterjackan för jag tänkte att jag blir ju varm när jag går. Stämde-på vägen dit. På vägen hem skulle desmond (som vanligtvis springer 3m framför) gå långsamt och nosa och det blev kallare. Var helt frusen när jag kom hem och invigde den enorma tekoppen jag fick av Veronica=)
Nu har jag suttit ett tag och letat hundjacka på nätet, hiskeligt dyrt är det, usch usch! Hur ska jag göra? Des kommer väl frysa ihjäl när det blir minusgrader om han ska gå nudie.
Helgen var bra förresten, men snabb (igen). Manne kom och åkte lika snabbt. Festen blev liten men mysig, men det blev ingen utgång, trots planer:(
************************************************************************************
-senare-
Okej, nu har jag gjort det, jag har beställt en jacka och ett nytt halsband till Desmond (han har fått en sån tjurnacke att han har växt ur sina gamla). Jag tror inte att ni vanliga dödliga;-) har en aning om hur sjukt dyrt det är med hundkläder...det är galet. Det är galet att jag blev rånad på närmare tusenlappen.
ARGHHHH!!!
Jag hoppas den passar.
Den måste passa.
Den måste hålla länge.
Måste kanske trösta mig med lite L word.

Inga kommentarer: