torsdag, november 02, 2006

Det blev vinter över en natt. Skämta inte. Nu bor vi i ett vinterlandskap och när man går i skogen tror man att man är i Narnia. Det är ganska vackert när det vill sig. Det vill säga när det är blå himmel, sol och inte blåser. Blåsten är nog värst. Och det faktum att det blir mycket omständigare att ta sig från en plats till en annan...igår när snökaoset var som värst och jag skulle åka iväg tog jag bilen (för att jag inte kunde cykla med desmond i snöoväder). Bad idea. Speciellt när man har slitna sommardäck på bilen. Jag gled. Däcken spann. Jag slirade. Men jag höll mig på vägen och körde inte in i något eller någon. Puh. Men jag gör inte om det. Det gick så långt att jag faktiskt köpte busskort. Jag lovar, det händer inte ofta. Så nu är det långkalsonger, yllemössa och röda kinder som gäller. Och x antal frusna kroppsdelar. Vintern kan vara mysig, men sommaren e fan bättre.
Desmond borde få sin jacka imorgon. Nu pulsar han fram i polottröja och regntäcke och ser ut som en vandrande pinne (stel). Jag letar ny hundvakt till D för Veronica ska flytta t andra sidan stan och målet är väl att även få jobb. Hoppas hitta nån i Flogsta, vore ju superskönt. Nu är lappar och annonser ute och på väg. Håll tummarna.

Inga kommentarer: