fredag, oktober 20, 2006

Time is of the essence

Jag tror att det stämmer...att tiden går fortare ju äldre man blir. Och snart är jag 24(!)
Jag har precis plitat ned de första raderna i mitt geriatrik PM som jag planerar att skriva en större del av idag. Måste försöka att foooookusera. Har några timmar på mig innan annat är inplanerat.
Så har jag ont i halsen. Vill inte prata. Som tur är kan jag sitta här och skriva PM i min tystnad. Men sen ska jag ha 2 pass (inte optimalt när man har ont i halsen) och förutom de kroppsliga ansträngningarna så innebär det också att man måste (bör) prata konstant i över 2h. Precis vad jag längtar efter! Fick sms från Helenas träningsverk som undrade om jag kunde vicka hos dem nu. Var duktig och sade nej.
Det liksom river lite i halsen och ibland känns det som man skulle kunna hosta upp maginnehållet. Fast jag hostar knappt.
Igår kom grannen och ringde på. Tack Gud för att Veronica var här då och backade upp mig. Han gick till attack men mjuknade lite sen när jag fick förklara. Vet inte riktigt vart vi står nu, men han lugnar nog ner sig lite med sina hot om anmälan iaf. Jäkla typ. Jg fortsätter jobba med little D och hoppas på det bästa. Skönt att ha pratat med grannen iaf.
Ikväll ska jag hem till v-ås. Manne kommer också.

Inga kommentarer: