tisdag, januari 16, 2007

förvirrad student

Ja, allt är minst sagt snurrigt för tillfället. Vi har nämligen börjat med vår mastodontpraktik som vara under 15veckor denna terminen. Jag ska börja på min första praktikplats idag, familje BB. Det kluriga är att få ihop allt, dvs se till att man har tillräckligt men inte för många timmar där man ska räkna in även seminarium mm samt få detta att funka ihop med de resterande timmar som man får ägna åt sitt liv. Sedan ska man ovanpå detta skriva PM ("som bara ska vara kul" enligt lärarna-så idiotiskt!) och förbereda små reflektioner till andra seminarium. Gah!
Förutom detta är det tydligen grymt svårt att hitta en dagmatte åt Desmond. X antal personer har svarat på annonser, men de verkar inte ha läst vad som efterfrågas eftersom de sedan backar ur av en eller annan anledning. Tss. Nu har jag annons ute i unt och den måste generera svar, annars kan det bli tight. Som tur är så har jag nu en del som kan ställa upp (tack). Många små vänner som Bamse brukar säga. Igår var Desmond hos en 16-åring. Det gick bra till att börja med. Sedan gick det mindre bra. Hon skulle komma å lämna honom och sa vid första samtalet att hon skulle komma om ca 30min. Ca 60min senare ringer jag och då är hon inte ens på väg. "kommer om 15min". Efter dryga 15min ser vi bussen, som hon skulle suttit på, rulla förbi och försvinna bort. Jag ringer igen. Då har hon missat bussen varpå jag har fått nog och åker och hämtar honom. På grund av detta missar vi träningen och kvällen blir inte alls som vi hade tänkt oss. Det är inte hela världen, men det är långt från optimalt. *help*
Nu måste jag göra mig iordning. Orka! (och praktiken har inte ens börjat än-hur ska detta gå?)

Inga kommentarer: