måndag, januari 29, 2007

Klockan ringde 5.30, jag snoozade i nästan 10min innan jag klev upp och förundrades över att jag ändå kunde vara så pigg vid den tiden på morgonen (något som givetvis inte håller i sig speciellt länge, men ändå). Väntade på att Gunnar (pensionären) skulle komma o hämta Desmond. Hann äta och göra mig iordning och till o med frysa in köttfärsen som annars skulle ha blivit dålig:-) När Gunnar dök upp var det en mindre sugen liten hund som tvingades ut i minusgraderna. Fick bärhjälp.
Själv cyklade jag till Ackis för min sista dag på förlossningen. Dagen har gjort mig trött och något förlöst barn blev det inte:-( Fick bara se en förlossnig men det får väl duga.
Sen ringde snubben som ska flytta in i flogst lgh och talade om att han måste få ett skriftligt intyg av mig för att han ska få flytta in tidigare än 1feb. Så löjligt! Jag har ju redan lämnat in nycklarna och sagt tack o hej. Men men, ska ta en promenad sen och möta upp med honom så att han kan få det...dagens god gärning kanske? (Fast jag har redan gjort en god gärning: höll i en nyfödd bäbis när pappan, som var ensam med barnet, var tvungen att gå på toaletten och ingen uppmärksammade honom i brist av tid)
Nu borde jag typ skriva pm eller plugga men jag orkar inte! Jag vill bara slappa. På torsdag e jag ju ledig, DÅ kan jag orka skriva lite. Eller? De ska komma o tapetsera här i veckan också. Lite bökigt, men skönt, då är det klart sen. Ska bara försöka flytta mina möbler till mitten av rummet så att de kommer åt väggarna. Det är ju lätt när man e stor som en myra. Tssss.. Idag fyller endokrin massa år.

Inga kommentarer: