måndag, februari 12, 2007

Biltrubbel del 2

Howdy.
Min bil mår inte så bra, uppenbarligen. Fick till slut ett nytt batteri så att vi kunde köra hem till v-ås i lördags. All fine. Men sen när jag körde tillbaka till Uppsala igår kväll hände det nåt. Jag fick punktering!! Hann precis svänga in mot uppsala när jag var tvungen att stanna. Gick ut å kollade och upptäckte att ena däcket var i stort sett obefintligt. Gah. Ringde efter bärgning, väntetid ca 35min. Temperatur ute: ca -15. Suck. Till slut kom bärgningsbilen...planen var att sätta på mitt reservdäck, men såklart hade någon lagt ur domkraften i hans bil (!) så vi fick lasta upp min bil på hans flak och köra iväg och byta däcket istället. Två timmar senare, nedkyld och med en räkning på närmare 1200:- kryper jag ned i sängen...
Imorse låg jag och övervägde för och nackdelar med att stanna hemma idag och det slutade med att jag ringde och sjukanmälde mig. Är faktiskt förkyld också.
Nu håller verkstadsgubben på o kollar om han kan hitta ett beg. däck åt mig. Hoppas bilen frisknar till snart och håller sig så...
För övrigt har jag nu träffat Manne, ätit otroligt god oxfilé, firat Manne, kollat på tre filmer (Hard Candy, The squid and the wale och Blood diamond), träffat Åsa, sett vårt till hälften ödelagda hus i Västerås och lite annat smått och gott. Nu har jag en dag i studiernas tecken eftersom jag har omtenta i pediatrik på fre och knappt har börjar plugga.

Inga kommentarer: