onsdag, februari 07, 2007

presentjakt

Manne fyller 25 på måndag. Han kommer hit imorgon (!). Det betyder att jag måste hitta en present typ nu. Screenade stan efter tänkbara produkter idag. Slutsats: det är inte lätt. Har några alternativ så får jag rusa in och konsumera imorn efter skolan. Så får det bli.
Nu sitter jag här lite halvtrött. Dagens händelser? Kallt som fan har det varit, men soligt som aldrig förr. Morgonpromenaden var rena ljusterapin, dessutom var det vindstilla (kors i taket!). Vaknade med lite halsont så jag försökte vara vettig och fick lov att bortprioritera träningen idag (kors i taket igen?). Spenderade förmiddagen med att försöka få tag i verkstadssnubben för att få honom att komma o titta på min bil...fick napp till slut. Har lämnat nyckeln t honom med löfte om att han skulle kolla och sedan ringa mig. Jag väntar fortfarande. Ingen brådska iofs, bara det blir klart till lör.
Sen promenerade vi till ackis för seminariumet som vi alla fick godkänt på.
Trots presentsvårigheterna köpte jag en fin taklampa till vardagsrummet. När vi väl fått upp den glappade kontakten så mkt att den inte funkade ändå. Typiskt. Nu får den hänga som prydnad tills vi fått felet åtgärdat. Köpte 2 träningslinnen också. Ingen ide att köpa vanliga kläder nu för man använder dem ändå inte...
Är trött. Måste ut med des. Undrar om jag ska se på ytterligare ett avsnitt av the L word ikväll. Plöjde 2 i rad igår och nu har jag bara 2 kvar. Nya lost borde också finnas, men hittar ej. Me so tired. Bäst jag sätter fart innan jag kommer in i andra andan.

1 kommentar:

Anonym sa...

nya lost är inte förrän klockan 22 ikväll. ny tid. så imorgon kan du titta på det!