onsdag, februari 21, 2007

Bra att ha grejer när det är -14 grader:

- Termometer (för att veta att det är -14 grader så att man kan förbereda sig).
- Te (uppvärmning).
- Långkalsonger.
- Skor man inte fryser i.
- En fyndad fetingjacka från Kina.
- Mössa!
- Vantar!
- Busskort (det är sant, jag åkte buss t skolan).
- Nyckelknippa (har påbörjat skapandet av en nuy sådan).
Desmond slickar sig om munnen. Han har något mindre fördelaktigt i kylan; kort päls. Tur att han har en snäll matte som köpte en sån fin vinterjacka åt honom. Snart ska vi ut i den igen. Kan knappt vänta.
Ha, jag måste berätta om träningen i måndags. Jag och Madde skulle gå på step up. När vi kom dit var klassen full och vi gick på jazz istället. Jazz är alltså en (jazz)dansinspirerad aerobicklass. För dansare (underförstått). Jag och Mål = inte dansare. Min första observation var att hälften av deltagarna hade dansskor. Inte ett bra tecken. Sedan inleds klassen med att intruktören berättar att man bör ha en del i bagaget vad gäller dans, tex veta vad XXXXX är *???* Shit tänkte jag. Ungefär vad jag tänkte under resten av klassen när jag lekte kylskåp bland smidiga kroppar. Vilket skämt. Slutklämmen var att halva gruppen skulle köra dansen som vi skulle ha lärt oss och sedan byta. Och det var där vi lämnade byggnaden. Lite värdighet måste man få ha kvar...

Inga kommentarer: