torsdag, mars 15, 2007

Gone West


4 timmar och 7 minuter tog det för mig och Desmond att ta oss från Uppsala till Göteborg. Betydligt skönare resa än sist.
Mkt plats och lugn och ro på tåget....och Ingen buss.
Är nu i Mannes lägenhet för första gången. Ska hjälpa honom med inredningstips:-) Köket är jättefint. Vill också ha nytt...

Jag undrar vart solen håller hus! Det är grått och tråkigt, inte alls som i Uppsala;-)
Har varit ute med Des men känner mig inte så peppad att gå ut igen. Eller ska vi ta oss ned på stan? Hm.
Igår var vi iaf hos Veronica och Smilla. Vi gick en lång promenad i solen och hundarna busade som tokar. Vi begav oss ut på ett stort fält. Jag hade vita Nike skor. Veronica hade tygskor. Det var lerigt. Våra fötter, size 34 och 35, växte till typ 40 med hjälp av all lera. Vi började sjunka. Vi gav upp och vände. Det var hysteriskt kul tills jag insåg att jag kanske hade förstört mina relativt nya skor. Men när vi kom hem lekte jag Askungen och sköljde två smutsiga hundar och skrubbade skorna vita igen. Stackars Veronicas badkar, såg ut som ett gyttjebad.

1 kommentar:

Hanna sa...

Idag är det minsann soligt även på västkusten. Tyvärr blåser det enormt mycket här, som vanligt. Hoppas du har det bra.