torsdag, mars 08, 2007

mot storstaden

Jag är ledig. Borde kunna slappa och så (vilket jag väl delvis gör?) men ändå känner jag mig stressad? Stressad över att jag tycker att jag borde hitta på nya övningar till pilates passet jag ska ha om 2h. Stressad över att jag borde öva koreografi nu eftersom jag har plugg hela helgen och sen ska till Gbg och inte kommer ha tid att öva då. Så stressen beror på träningen? Ändå är träningen nästan det viktigaste i min vardag...utan den skulle jag dö. Typ.
Gråskala.
Åsa var här igår. Vi beställde hemkörd(!) pizza, pratade och skrattade åt American Idol. Snacka om creepy människor det finns alltså. Totalt utan självuppfattning. Jag fattar inte... Jag skulle aldrig gå på en audition för en sångtävling. För jag kan inte sjunga. Borde man inte veta sånt? I alla fall lite.
Ikväll måste jag komma i säng i tid. Ska ta 7.22 tåget till sthlm imorgon. Får se hur det går för jag vet ju om att jag har tre nya avsnitt av the L word på min dator. Extremt lockande att se på innan man somnar. För övrigt gläds jag åt en förhoppningsvis lärorik helg i sthlm, träffa Lovisa (och inkräkta i hennes hem) och att jag snart ska åka till Manne och spana in hans nya lgh. Sedan ska jag fixa barret. Det är verkligen på tiden. Men nu måste jag fortsätta med dagens aktiviteter (öva låt nr 3 och hämta tvätten som jag hoppas e torr).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Verkar som du har fullt upp? Känns precis likadant här, alltid något att stressa upp sig över. Klart jag kommer ihåg vår kväll som prinsessor i storstaden.. :) Det var tider det! Som sagt, man börjar känna sig lite smågammal. 25 i sommar :S Ha det bra! Kram kram Lena

Anonym sa...

Ah, maria du måste börja chilla, du håller på som jag gjorde innan jag hamnade här i sjukskrivningsträsket... lugna dig.. aaah, beundrar i allafall din energi, kraaaam veronica

Hanna sa...

Hoppas du får en bra helg här nere på västkusten. Just nu skiner solen och våren känns i luften. Bara hålla tummarna för att detta väder håller i sig. Kram