måndag, april 09, 2007

Postpåsk


Så var det över. Så snabbt. Suck.

Det var iaf skönt med lite ledighet, träffa folket hemma.

Flugan fyllde år. Det var kalas och utgång till Varda. Kalle spillde både på mattan och på Djn. Tre rätters middag hos mina föräldrar. Bio. Snö. Bubbelbad.

Vi såg 300 igår. En riktigt manlig film. Det var övervägande män/pojkar/killar som upptog biostolarna i salongen. Jag var där med Manne, Fio, Henke, Kalle och Kurol. I filmen var det mycket krig, blod, muskler, tuffhet och så lite toppiga kvinnobröst. Tyckte ändå att filmen var ganska bra. 300 syftar ju till antalet soldater i den spartanska armén vilket i sin tur betyder 300 sex eller åttapack utan en enda tröja som täcker över:-D Då kan man knappast klaga.

Klaga måste jag däremot göra på den sjukt sura kärringen i bioluckan igår. Jag fattar inte hur folk som jobbar med service kan få bete sig på det sättet. Fy skäms. Det bara osade surhet ur henne, kändes som att vi störde henne i vårt biljettköp fast hon är där för vår skull.

Nu måste jag snart lägga mig. Undrar hur det går. Är iofs jäkligt seg. Ångest inför att gå till praktiken imorgon. Speciellt när jag vet att Manne ligger kvar i sin säng i Västerås och sover när jag är här och måste gå upp. Jag vill ju ligga bredvid och sova...

Inga kommentarer: