måndag, maj 07, 2007

Vuxenpoäng

Jag tycker nog att jag är värd en vuxenpoäng, eller iaf en mogenhetspoäng. (Inte för att jag vet om det är något att eftersträva) Idag har jag nämligen gjort slag i saken och införskaffat mig en cykelhjälm. Vad ska man säga? Nördigt? Fult? Förstör frisyren? Hindrar vinden att fladdra genom håret när man cyklar? Jobbigt att släpa runt på?
-Visst, men också en billig livförsäkring.
Så vad säger ni? Är ni också redo för detta steg, eller har ni kanske redan hunnit före mig?

Helgen:
Jag åkte till sthlm i lördags. Jag satt hårmodell och de klippte av mina långa testar. Resultatet blev en bob. Jag tänkte ju lägga upp en bild, men har inte fått till någon sådan ännu, så ni får vänta. Känns bra iaf, inte så spejsigt, men det kanske passar ihop med min nya, mogna image?
Sedan var jag hos Lovisa. Vi hängde lite och såg på film, Alphadog. Fast det var bara jag som såg filmen, Lovisa somnade efter introt typ. Den var iaf inte så bra...
Söndagen blev det stan. Jag köpte örhängen, ett linne och ett par ganska billiga solglasögon. Sen åkte jag hem.
Tips från helgen: fruktsallad med vaniljkesella. kycklingwraps. Ska göra ikväll!
Är stressad över alla inlämningsuppgifter vi har i skolan. Bläää...men å andra sidan inte mkt schemalagt efter denna vecka. Det gillar jag.

1 kommentar:

Hanna sa...

Tycker att du är duktig som har skaffat hjälm! Här i Göteborg är det fullkomligt livsfarligt att cykla, för hjulen fastnar väldigt lätt i spårvagnsspåren. Så därför är det säkrare att gå :)