tisdag, april 15, 2008

Synfel...

...jag var och hämtade ut linser igår. Jag har olika synfel på ögonen så innan han gav mig linserna frågade han mig om jag visste vilket öga som hade vilket fel och jag svarade "ja, jag ser sämre på det vänstra ögat". Men då, enligt hans uppgifter, är det tvärt om! Detta är baserat på det syntest jag gjorde där för ett par veckor sedan då jag ju hela tiden hade linserna i, och då hade jag ju den starkaste linsen i det vänstra ögat. Hallå, hur går detta ihop egentligen? Har jag gått omkring med fel lins i evigheter eller har optikern skrivit fel? Det skiljer alltså inte så mycket mellan ögonen så det är svårt att avgöra själv. Hmmm....

För övrigt har jag haft praktiskt prov alldeles nyss; massage och palpation. Bäst gick det med arbetsställningen, det är ju bra. Då får jag ju inte ont när jag masserar. Kände ändå att underarmar och ländrygg var lite tröttare än vänligt igår kväll på mina pass. 
Nu är det dags för frukost nr 2 eller vad man ska kalla det. Kanske skulle göra en omelett? Sen ska jag knåda 4 kunder, pust och stön. Sist bli det bodybalnace, tjoho!

1 kommentar:

Unknown sa...

tack maria. det ordnar sig. jag ska bråka lite :)
Jag har fåt två stenhårda knutar i svanken! Skit ont gör det, dom kan du ju få reda ut om du vill, och alla andra jag har i ryggen :P