onsdag, november 19, 2008

Mail nr 2

Från Sankt Jörgen:

Det var ingenting direkt som du föll på. Utan vi tycker verkligen att du är en trevlig tjej. Men vi känner att du ännu är ganska ny och känner att du behöver personifiera dina behandlingar lite mer och hitta känslan för hur kroppar ser ut och stanna på punkter som behöver arbetas mer med.

Jag tror att du skulle passa in hos oss när du har hittat ett flyt och mer personlighet i dina behandlingar. Det handlar mycket om erfarenhet och det kommer du att få.


Okej. Det som är lite frustrerande med detta är att jag blev ombedd att göra 2 rena helkroppsmassager som provbehandlingar. För mig, som vi har gjort på skolan, är en helkroppsmassage en 50min genomgång av hela kroppen där man inte går in och behandlar specifika punkter/problem som man hittar (för då hinner man inte igenom hela kroppen på utsatt tid). Det verkar ju dock som att det var just så jag skulle ha gjort. Och det som stör mig är ju att jag ju faktiskt kan det. Jag gör det ju hela tiden, i nästan alla massager jag utför. Liknande missförstånd har jag stött på tidigare, tex är det som jag kallar klassisk massage istället en avslappnande massage på curex och en muskulering är en behandlande massage. Det är rörigt med alla bregepp och namn.

Och det är såklart störigt när man sjabblat bort ett jobb på grund av en missuppfattning. Jag kan ju inte vara 100% säker på att så är fallet men utifrån detta mailet verkar det så och försök till att förklara känns som dåliga bortförklaringar. Skrev ändå tillbaka. Det gör kanske ingen skillnad just nu, men det gör inget.


För övrigt håller jag på att bli tokig på min stickning. Upptäcker tappade maskor och vet inte hur jag ska fixa detta utan att riva upp allt tills problemet är återställt vilket gör att jag tar ett steg framåt och två steg bakåt. Mamma, du behöver komma hit och assistera mig!

Inga kommentarer: