torsdag, januari 29, 2009

På hudterapeutens rekommendation.

bild: eucerin.se

I lördags på jobbet stiftade jag bekantskap med Sandra som är hudterapeut. Eftersom jag inte är så insatt i vad de gör och alla tusentals miljoner hudprodukter satte jag igång med mina frågor. Jag är framför allt en sucket för läpp och handkrämer.
Så.
Man har ju hört det här med att vaselin och sånt inte är så bra. Det stämmer. Det lägger sig som ett skydd på huden, så är det skydd man vill ha så är det bra (och det kan man ju behöva också). Men. Om man vill återfukta så är det inte så bra. För det gör det inte. Enligt min källa.
Om det står paraffin-nåt eller mineral oil i innehållsförteckningen ska man rata det. Bort, bort bort.
Eucerin funkar.
Eucerin kostar 23 kr på apoteket så det känns ganska överkomligt. Man kan smörja in läpparna med eucerin och sen lägga på glans eller nåt. Det mesta jag använder ratades när jag fick veta detta; lypsyl, carmex och eight hour cream.
Så nu testar jag detta.
Mina läppar är så mjuuuka:-)

Inga kommentarer: