onsdag, november 28, 2012

done.

Motsträvigt gjorde jag det, fick iväg en jobbansökan.
BRA JOBBAT.
Sjukt spontanskriven. äsch. händer det så händer det och då är det meningen.
Fingrarna lade även fokus på mail och sms samtidigt som den där ansökan skrevs.

Jag undrar om jag börjar få iphonetumme (om det ens är ett begrepp?) eller om det är att jag har knådat för hårt. Handleden är absolut knådandets fel.

Jag ska låta Sofia hitta djupet i mina ben och låsa upp mitt mörker. Om jag har råd.

Då ska du få se.

För nu håller jag tillbaka mig själv och undrar om jag ska tiga eller tala. tala eller tiga. eller bara avvakta. fast det är ju att tiga. hm.

Jag städade och gjorde massa bra grejer igår men orkar inte plocka upp tvätten ur ikeakassen. Fick på lakanen iaf, det var med nöd och näppe. Med samma näppe som jag fick iväg den där ansökan.
Vad ska jag göra nästa år? Det enda jag vet är att jag ska fortsätta drilla folket och få dem att svettas mer än någonsin i den nya varma salen vi ska få. Och jag ska fortsätta leta obalanser i folks fötter.
Men sen då?
Jag måste inte veta men jag är nyfiken.
Ska jag resa? Ska jag få nytt jobb? Ska jag bli kär? Ska himlen öppna sig och kasta ner vaddå?
Äsch. Jorden går ju under om bara några veckor så varför ens tänka på't?
Och i så fall borde vi inte sitta här och knappa utan ut och röja i mörkret. Mindre än en månad, vad gör man då? man älskar, äter, hoppar, är vaken för länge, tittar på stjärnorna, överkonsumerar rödvin och andra substanser, mest av allt skrattar man och är.

Jag är.

Inga kommentarer: