lördag, mars 09, 2013

Inifrån och ut.

Nyanser, små nyanser hos folk man möter talar om saker för oss som vi vid första anblick kanske inte ens förstår att vi snappar upp. Det blir en...okänsla. En person man inte riktigt får grepp om. Det blir så när signalerna går isär, när man säger en sak men gör en annan. När man förespråkar någonting men inte lever som man lär. När man kör över folk.
Återigen.
Karma. Attraktion.
De tror att det inte märks men det finns alltid någon som märker.
Det finns ingen vinning i att utge sig för att vara någon eller något som man inte är. Det bottnar alltid i osäkerhet.
Det om det.

Ljuset vräker in i mitt rum och jag måste skyla mig när jag ska gå upp-gardinen. Somnar sent, vaknar tidigt. Mysigt med den lilla pälsbeklädda beundraren om kryper upp och gosar in sig. Jag hade nästan glömt. Han vill dra med mig ut och solen skiner, magen kurrar. Ska bara.
Drack kaffe för sent och med vråltom mage igår. Resultatet blev en speedad och stressad typ. Koreografier ut genom öronen, musik, hundpassning, jobb, möten, planering. Det snurrar i min skalle.

Det ordnar sig.

Nu är det lördag.
Jag ska gå upp.
Har en massa lösa planer idag.

- bloggat på språng.

Inga kommentarer: