fredag, mars 08, 2013

Kvinnor!


Idag är det internationella kvinnodagen och dagen då min morbror begravs. Jag är inte där, jag är här. Här där solen skiner, P3 dundrar och jag har firat med att läsa fantastiska serier av Nina Hemmingsson och äta finfrukos (som de flesta dagar). Jag har målat naglar (men inte röda) och sånt. Bakat knäckebröd som jag brände för att jag inte kunde komma ihåg vart jag ställde klockan någonstans (vid diskstället).
Sånt som händer.
Jag skulle tvätta men hade visst bokat fel dag. Igår började dagen med att dra ned min rullgardin från väggfästet så numera får jag väl vakna med solen och inte släppa handduken när jag kommer ut ur duschen. Och sen får jag be min manliga combo att fixa detta eftersom jag inte ens når upp. Det var ju han som någon gång satte upp den så jag skyller på det. Och mina starka muskler. Hö Hö.
Jag skulle skicka iväg en redan sen faktura men hittade inte kuverten för de är nu uppställda i en tung låda uppe på de högsta garderoberna i det här bygget. Alltså får den vänta lite till. Det är ju ändå helg. Typ.
Så nu ska jag ta hunden i kopplet och promenera mot mölndalsvägen för lite jobb. Lite. Äh enough with this.

Skål.

- bloggat på språng.

Inga kommentarer: