tisdag, september 24, 2013

perspektiv.

perspektiv på liv.
ibland kommer det en sån där extra belöning. i dag kom det i form av en person som jag tidigare bara sagt hej till som kommer fram och berättar om hur hans ögon börjar öppnas. ja han kanske inte uttryckte sig precis så, men så var det. hur vardagen och de där sakerna man har strävat så länge efter plötsigt tittar tillbaka och allt man känner är distansiering. jag kan utveckla det men jag väljer att inte göra det nu. det är  fint att ögon öppnas i alla olika åldrar och jag är tacksam över att mina redan är såpass öppna.
jag gör vad jag gör för att det är så kul och givande och det här är sådant som gör det extra jävla grymt. responsen. berättelserna. uppmuntringen och tacksamheten.
thanksforsharing.

jag backade i bloggen och läste några gamla inlägg och inser att man säkert till viss del kan följa min resa här. klart man kan. jag skriver ju utifrån nuet. det är lite som att läsa sin gamla dagbok. det är fint hur man växer in och ut ur saker, tillstånd, vadsomhelst.

ska smälta dagen nu, som blockchoklad i ett vattenbad.

Inga kommentarer: