fredag, februari 28, 2014

Mr feet.

Förra gången jag var i Bangkok bodde jag också på det här hotellet och så upptäckte jag mr feet, ett massageställe precis runt hörnet. Trots att jag bara bor ett kast med liten boll ifrån central world är det inte direkt ett ställe man som turist går förbi. De har krut i nävarna på mr feet, det lärde jag mig sist. Hann då med två tvåtimmars sessions med en timme fot- följt av en timme thai-massage. Sen var man mör så det tjöt om det.
Idag var jag lite sen så nöjde mig med en timmes fotmassage. Har inte tagit alls mkt massage den här resan, en Thai och 1,5fot men de andra kan ju slänga sig i väggen jämfört med det här. Kajsa, jag måste visa dig Bangkok nån gång-utan barn!
Fötterna och underbenen är mosiga.

Dagen blev lite dyrare och lugnare än igår. Man kan säga att beachen har bytts ut mot malls och kokosnötterna mot greentealatte. Kontentan är väl mindre bränna, mer motion och ömma fötter.
Idag har jag fortsatt med de stora mallsen och egentligen inte handlat så mkt men rätt dyra grejer för att vara här, men rätt billiga om det skulle vara hemma. Inget krafs mao utan en jacka som väger så mkt att jag helt klart måste ha den på mig på flygen framöver (men dit jag ska är ju kallt så...), ett par skor som jag oxå måste ha på mig, och en grym klänning av samma märke som jag minns att jag förälskade mig i sist. Nöjd!

Ska prova detta i lugn och ro, ta en dusch och tvätta upp lite grejer. Ja, jag köpte tvättmedel för att lämna in tvätt här på hotellet kostade massor.
Ska kolla upp och fundera på om krafterna finns för att göra chatuchak i morgon. Det är en giiiiiiigantisk helgmarknad där det finns allt. Svettigt och billigt är det. Och ett måste om man är i Bangkok över helgen vilket jag nu råkar vara. Hoppsansa.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: