tisdag, oktober 14, 2014

bliss.

allting är i rörelse, allting förändras. h e l a t i d e n. det är den enda konstanten.

på morgonmeditataionen fylls jag av ljus och beamar ut det som en carebear och låter tankarna sväva iväg emellanåt. svävar mellan olika medvetanden och upptäcker nya djup i de lugnaste vatten. ger mig själv mycket egentid hemma, matar kroppen med rörelse, sinnet med samadi och växterna med kaffesump.

ser saker som de är.
känner hur något börjar vibrera djupt djupt inifrån på ett nytt sätt. som en föraning inför något större som ännu inte går att förstå eller stoppa.

det är som att han hämmade dig så länge att du nu blir mer och mer dig själv hela tiden, sa hon och kommenterade mitt konstverk i fågelboet.

jag och mina vänner, vi ser varandra. ser.
och vi berör varandra.
det är det finaste jag har.

Inga kommentarer: