tisdag, oktober 14, 2014

boaormen i mitt inre.

är det den som skapar vibrationerna?
de som sprider sig, som måste frigöras och omvandlas, de som gör att jag höjer volymen så att grannen ringer på och klagar på att basen går genom märg och ben redan vid lunchtid.

eller är det springmask?
är han snoken som snokar.

jag breder ut min ensamtid som ett tusenbitarspussel på ett filtklätt bord.
huller om buller, buller och tystnad.
bas.
ge mig mera bas!
bas gillar hörn.
börja med hörnbitarna, sa någon långt borta. det är klokt.
det får mig att vilja börja i mitten.mitten.mitten.

vet han att jag snokar?
men jag är inte som ormen i edens lustgård, jag är mer som äpplet.
verklighetens äpple finns på insidan av dina ögonlock, för att smaka det måste du blunda länge länge.paradoxalt nog måste du sluta ögonen och hålla käften för att kunna se på riktigt.

därför möts vi i stillheten.

meditate and sleep. red lentils, chickpeas.

Inga kommentarer: