fredag, november 07, 2014

shift.

jag sitter här och ser ut över spillrorna av dagen som var.

denna dagen, ett liv.
lite så känns det.

letar inombords, men vet inte efter vad. en känsla, en guide.
men det lilla fröet har sått trötthet i min organism.

ser med nya ögon igen, öppnar det jag har i handen och känner i efterhand trevande över dig i minnet. kan inte bestämma mig för om jag vill dra dig närmare, göra som du brukar göra, eller väcka dig ur slumret med en käftsmäll.

jag målar upp en bild, en framtidsvision. där får jag dra linjerna.
där har du tjänat ett högre syfte genom det du har lämnat efter dig.
där lever vi andra sida vid sida, det finns inga blodsband, eller snarare, de är oviktiga.
blod är inte tjockare än vatten.
platsen spelar ingen roll, men det är inte här.
tiden finns inte så vem bryr sig om när.
det enda väsentliga är det som är.
är.
är.

Inga kommentarer: