tisdag, december 01, 2015

Mörkret från alla håll.

Äter sig in. Ibland vaggande ljuvt, ibland taggarna ut. När tar det slut? Berörande berövande, märker i efterhand att någon pickade små hål i mitt inre och sög ut strimmor av energi, åt upp. Jag tillät ovetandes i mitt eget letande, sökte svar. Rabblade ord som skulle hjälpa men blev själv stjälpt av en enda mening. Tålde att upprepas, etsades in. Dränerade skalet som blivit tunt av den torra luften. Huden fnasig, hon och han alldeles trasiga. Insidan ut. Ville leda dem, guida dem ut.

Skapar upp skärvor utan att skära mig, vet bättre än att skada dem som är nära mig.

Vände blicken uppåt och såg det blåa över stadens höga ljustak. Snart på djupt hav. Utan krav.

Bedövade insnöade tankar som ska stängas in i små kapslar och sedan grävas ned.

Mörka kläder mörka själar mörka tankar. I advent, tänd ett ljus och låt det brinna. Förlora dig i lågan. Det går an.
Vi kan.


-Onthego.

Location:Ceresgatan,Göteborg,Sverige

Inga kommentarer: